blog-post-ucenje

Hrana za možgane: 6 jedi za čas izpitnega obdobja

Zanimalo nas je, katera je hrana za možgane, ki nam bo pomagala pri spominu in koncentraciji med izpiti. Tako kot vsi deli telesa, tudi možgani ne morejo delovati na “suho”. Zmožnost daljše koncentracije pride iz primernega in zmernega dovajanja energije. Čeprav možgani predstavljajo le dva odstotka skupne telesne teže, porabijo kar petino energije iz hrane in pijače.

Torej, katera je najboljša hrana za možgane?

1.Polnozrnate jedi

hrana za možgane: polnozrnate jediZelo pomembna hrana za možgane so polnozrnate jedi, z nizkim glukemičnem indeksom poskrbijo, da se glukoza počasi dovaja v krvni sistem. Raven glukoze se tako zvišuje enakomerno, kar nam tekom dneva pomaga ohranjati koncentracijo. Posežite po hrani, bogati s škrobom in vlakninami kot so polnozrnat kruh, testenine in polnozrnati kosmiči.

Priporočamo:

B2: Polnozrnati istrski fuži s paradižnikom in gamberi

http://www.ehrana.si/b2/student/testenine

2. Mastne ribe

hrana za možgane

Mastne ribe so odlične za energijo in vsebujejo veliko omega-3 kislin, ki so potrebne za možgane. Zaradi svojih koristnih sestavin krepijo aktivnost možganov, izboljšujejo spomin in so odlična preventiva možganske kapi. Poleg koristi za možgane so dobrodošle tudi za srce, saj ga s svojimi sestavinami odlično krepijo. Posežimo po lososu, postrvi, skuši ali sardinah.

Priporočamo:

Imperio mexicano: File lososa pečen na žaru in prelit z omako iz limete in česna, in pečen krompir s parmezanom in mešana pečena zelenjava, http://www.ehrana.si/imperio/student/morske-jedi

3. Borovnice, črni ribez in robide

hrana za možgane: borovniceObisk babičinega vrta pred izpitom je med poletnim izpitnim rokom še posebej primeren.

Vsi trije so izjemno bogati z vitaminom C, pomagajo proti Alzheimerjevi bolezni ter kratkovidnosti. Znani izboljševalci spomina in vida vam bodo pomagali tudi pri izpith. Za na pot do faksa pred izpitom torej: borovničev smoothie.

Priporočamo:

Rdeče jabolko: Bubble tea borovnica

http://www.ehrana.si/rdecejabolko/bubble-tea

4. Avokado

hrana za možgane: avokadoZelen tropski sadež in močen antioksidant nam bo pomagal pri koncentraciji. Je odličen vir maščob, vključen je v dovod krvi v možgane in pomaga pri tvorbi možganskih celic. Če jemo avokado vsaj enkrat na teden, nam izboljšan spomin ne uide. Pazimo, da je avokado primerno zrel in si ga privoščimo v solati ali kot namaz.

Priporočamo:

Imperio Mexicano: Ensalada Los cabos (Zelena solata, paradižnik, radič, avokado, čičerika, ananas, škampi “tiger prawn”, pečena tortilja, solatni preliv),  http://www.ehrana.si/imperio/student/solate

5. Brokoli

hrana za možgane: brokoliOsovražen med otroci, vendar heroj med zelenjavo, brokoli vsebuje celo vrsto zdravlnih snovi. Bogat je z minerali, pomaga krepiti imunski sistem in preventivno deluje proti številnim boleznim. Poln je tudi vitamina K, ki je znan kot izboljševalec moči možganov. Privoščimo si ga v juhi, kot prilogo ali pa kar surovega v solati.

Priporočamo:

Kitajski dvor: Brokoli v omaki z rižem, http://www.ehrana.si/kitajski-dvor/vegetarijanske-jedi

6.Orehi

hrana za možgane: orehiOrehi vsebujejo najvišje koncentracije omega 3 maščobnih kislin med vsemi oreščki. Pomagajo osredotočiti pozornost možgnov, izboljšujejo vid in spomin. Poleg tega pa so bogati z vitaminom E, ki preprečuje upad možganske aktivnosti. Za izboljšanje delovanja možganov je najbolje na dan pojesti tri do štiri orehe, najbolje pa je, da jih otremo kar sami.

Priporočamo:

Halo Katra: Palačinke z orehi

http://www.ehrana.si/katra/sladice

7. Nagrada po opravljenem izpitu:

Cheeseburger ehranaJa, se strinjamo, da med učenjem pogosto zelo zapaše mastna in hitro pripravljena hrana. Pa vendar, počakajmo na večer po izpitu in si nato za nagrado naročimo en super, masten in odličen burger 🙂

Priporočamo:

Halo Pinki:

Cheese Burger (bombica, goveja pleskavica,sir, solata, paradižnik, pinki dresing)

http://www.ehrana.si/pinki/student/hamburgerji

 

 

Pa dober tek! 🙂