lubenica

Poletna prehrana: 5 živil za vroče dni

Čas ko preklopimo na japonke in poletne sandale, je tudi čas, ko lahko najbolje izkoristimo vse, kar nam ponuja narava. Ne le imenitne sprehode po gozdu, gorah in kopanje v rekah, ampak tudi svežo, lokalno pridelano poletno hrano.

Ker smo poleti več časa zunaj in se bolj potimo, lahko hitro pride do dehidracije, občutljivosti kože ter pomanjkanja vitaminov in mineralov. Rešitev in osvežitev se skriva v lokalno pridelanem sadju in zelenjavi. Poleti so le ta najbolj hranljiva.

Poletna prehrana naj vsebuje čimveč (lokalnega) sadja in zelenjave ter zmerno količino maščob in mesnih jedi. Paziti moramo tudi, da spijemo vsaj 8 kozarcev vode na dan, enakomerno tekom dneva.

Kaj torej jesti v vročih poletnih dneh?

1.Lubenica

Lubenica je vir antioksidantov in ima zato pomembno vlogo pri preprečevanju bolezni ožilja, astme, artritisa, ateroskleroze, diabetesa ter čedalje bolj pogostih rakavih obolenj. Med najpomembnejše antioksidante lubenice sodijo vitamin C, vitamin A ter likopen. Lubenica je sestavjena iz kar 91% vode.

In kakšno lubenico kupiti? Barva skorje mora biti enakomerno zelena, na enem delu z rumeno obarvanim področjem, ki nakazuje mesto na katerem je lubenica ležala ter njeno primerno zrelost. Odsotnost rumenega področja pomeni, da je bila lubenica predčasno obrana. Če kupujemo prerezano lubenico pa izberem tako, ki je enakomerne rdeče-roza barve in nima svetlejših odtenkov, ki pomenijo da sadež ni zadostno zrel.

Lubenico lahko jemo skupaj s semeni, saj so tudi semena hranilna. Pravzaprav se v azijski kuhinji lubenična semena zelo veliko uporabljajo, na primer zraven semen za zajtrk v jogurtu.

 

2. Maline, jagode, borovnice

Jagodičevje odlično vpliva na razstrupljanje in čiščenje telesa. Dobro denejo limfnemu sistemu, črevesju in ledvicam ter jim pomagajo, da se lahko znebijo škodljivih toksinov.

Bogati so z zdravimi in naravnimi hranili ter vlakninami, poleg tega pa so tudi prava zakladnica antioksidantov. Ker jih je večino leta težko dobiti, oziroma se njihova cena lahko giblje vrtoglavo visoko, je poletje idealen čas da se jih naužijemo. Maline, jagode in borovnice so tudi super sestavina za razne sladice. Za popestritev zajtrka pa si jih skupaj s kosmiči lahko stresemo v jogurt.

Priporočamo: Na portalu ehrana.si si lahko na dom naročite TOK TOK borovničev smoothie s CHIA semeni pri dostavi Nama.

3. Kumare

Kumare so sestavljene iz 97% vode, vsebujejo pa veliko vitaminov, ki se v največji meri nahajajo v lupini.

Silicij, ki ga je v primerjavi z drugo zelenjavo v kumarah razmeroma veliko, spodbuja čistilna dogajanja v telesu. Poleg tega kumare vsebujejo tudi veliko kalija ter nekaj kalcija in magnezija. Bogate so tudi s selenom, ki je znan kot protirakav mineral.

Odlična poletna osvežitev s kumarami je tzaziki. Slavni grški namaz iz jogurta, kumar in česna lahko uporabimo v solati ali pa z njim popestrimo tortilje.

Priporočamo: Solata “Grk zorba” iz ljubljanske dostave “Dobra Vila” vam postreže s konkretno porcijo češnjevca, paprike, kumare, feta sirom, črninmi olivami, baziliko, oljčnim oljem in limetinim sokom

Ideja za poletno prehrano: kumarična solata s paradižnikom in feta sirom

4. Avokado

Avokado nosi naslov enega izmed najbolj zdravih sadežev na svetu. Vsebuje kar 25 esencialnih hranil, med drugim vitamine A, B, C, E in K ter baker, železo, fosfor, magnezij in kalij. Avokado odlikuje tudi veliko zdravih mononenasičenih maščob. Zakaj je torej tako zdrav? Pomaga nam ohranjati zdravje srca in ožilja, nadzoruje krvni tlak ter ima številne proti vnetne lastnosti. Deloval pa naj bi tudi pri uničevanju rakavih celic.

Pomaga nam tudi, da mladi ostanemo dlje, saj je učinkovit v boju proti prostimi radikali.

Pri avokadu pa ni tako zdravo le telo temveč tudi njegova koščica . To lahko zmeljemo v prah in dodamo smoothijem. Da bomo poleti še bolj lepi, nam avokado pomaga tudi pri lepi koži. Olje iz avokada namreč hrani kožo in ji daje sijaj.

Priporočamo: Dozo avokada vam postreže solata “Ensalada Los cabos” pri mehiški dostavi Imperio Mexicano v Ljubljani.

poletna prehrana - ideja: avokado solata

5. Solata

Bogata z beljakovinami, vitamini, minerali in vlakninami ter skopa s kalorijami, solata je idealna lahka večerja za vroče poletne dni. Skledica zelene solate ima več vitamina C kot srednje velika pomaranča in je močan antioksidant, ki pomaga imunskemu sistemu pri zaščiti pred boleznimi.

Solata izboljša delovanje srca, pohitri presnovo, pomaga pa tudi pri nespečnosti. Vsebuje namreč snov laktukarij, ki blaži bolečine, sprošča in je zelo pomemben antioksidant.

Glede na lakoto in želje, si jo lahko poleti tudi okrepimo z koščki piščanca ali purana.

Priporočamo: Pri dostavi Top Chef v Ljubljani si lahko na dom naročiš solato po svojem okusu. Za 5.5€ lahko vanjo dodaš različne sestavine kot so zelena solata, goveje ali piščančje meso, suhe marelice, gorgonzola, kisla smetana, jajce, sir, rukola, motovilec, čebula in še bi lahko naštevali.

Da si na dom preko interneta naročiš jedi iz različnih restavracij, ki ponujajo dostavo hrane na dom, obišči portal ehrana.si. Dostava hrane in oddajanje naročila tako poteka hitro in preprosto. Brez klicanja!

Pa dober tek! 🙂